lauantai 6. toukokuuta 2017

Keittiöunelma vai päänsärky?

Lähdimme perheenä kolmen päivän reissuun jonne kätevä emäntä oli aikatauluttanut joka päivälle oman keittiösuunnitteluajan. Olin tehnyt taustatyötä kuvastojen ja tuttujen avulla. Naperolle oli varattu kirjat ja naposteltavat ja A oli syötetty ja automatkan ajan levännyt. Mikä siis voisi mennä pieleen? Minulla oli monenlaisia toiveita keittiön suhteen. Aika pian kävi selväksi, että saan haudata ajatuksen tasoon nostettavasta tiskikoneesta jos haluan laskutilaa jääkaapin viereen. Korkeaa apteekkarin kaappia ei myöskään tule mutta vitriini Pentikeille ehkä. Kaapit haluan kuitenkin lyhyiden ihmisten korkeudelle kun kerran on kyse MINUN keittiöstä!

Pirtti-malliston eri sävyjä

Ja kyllä me totisesti nähtiin allas, kaappi ja mallipala poikineen, kun joka paikassa vierähti ainakin pari tuntia! Ajatus on, että hirsitaloon tulee maalaisromanttista ja perinteistä, vaaleaa tyyliä. A:ta miellytti eniten Topikeittiöiden Pirtti malliston puukuvioinen tummin sävy (ei näy lika...) ja minä myös tykkään kovasti saman sarjan astetta vaaleammasta sävystä. Tässä vain epäilyttää kaksi asiaa: Materiaali on melamiinia joka ei ole mikään luonnontuote eikä niin kestävää. Kuinkahan siitä haihtuu ilmaan hajuja? Toiseksi minua mietityttää puukuvion sointuminen hirsiseiniin. Olisiko enempi yksivärinen Puustellin mäntyviiluovi sittenkin parempi?

Keittiömaailman tarjokas

Kodinkoneisiin ei tällä reissulla kajottu mutta erään sunnuntai-illan ratoksi surffasin uuneja ja tiskikoneita. Ja eipä minulla, 80-luvun uunilla onnellisena leiponeella ole ollut aavistusta mistä kaikesta raukka parka olen jäänyt paitsi. On uuneja jotka suihkuttaa vettä sämpylöiden pinnalle jotta niistä tulisi täydellisen mureita pyrolyysi joka puhdistaa uunin ihan itsestään. Onko teillä kokemuksia näiden hyödyllisyydestä immeiset? Töissä pidin myös emäntien kesken kalluppia laittaako rosteriset vai valkeat kaapinovet. Hajonta oli aika runsasta joten sekin päänsärky jatkuu vielä. Huh!

Mäntyovella ja laminaattitasoa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti